تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/04 - 09:48
کد خبر: 514550

نگاهی بر عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل؛

عملیات انتقام ترور فواد شکر/ حمله گسترده حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی

عملیات انتقام ترور فواد شکر/ حمله گسترده حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی

در روز اربعین امام حسین بن علی علیه السلام، سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان، مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی، در سحرگاه امروز یکشنبه ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ و در چهارچوب اولین پاسخ به تجاوز دشمن جنایتکار صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت سید فواد شکر، فرمانده بزرگ جهادی مقاومت و شماری از مردم شریف لبنان، از جمله زنان و کودکان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حزب‌الله لبنان از اولین پاسخ خود به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت حمله سنگینی به عمق فلسطین اشغالی انجام داده‌اند. 

در حالی که اخبار حاکی از تشدید قابل توجه درگیری‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی است، حزب الله در اولین بیانیه خود که صبح امروز منتشر کرد، از نخستین واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بیروت و به شهادت رساندن «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی حزب الله خبر داد.

این بیانیه به شرح زیر است:

 ‏" إنّا من المجرمین لمنتقمون"‏

در روز اربعین امام حسین بن علی علیه السلام، سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان، مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی، در سحرگاه امروز یکشنبه 25 آگوست 2024 و در چهارچوب اولین پاسخ به تجاوز دشمن جنایتکار صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت سید فواد شکر، فرمانده بزرگ جهادی مقاومت و شماری از مردم شریف لبنان، از جمله زنان و کودکان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند.

همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و انشاءالله بعد از آن درباره جریان و اهداف این عملیات بیانیه‌ای مفصل صادر خواهد شد.

مقاومت اسلامی لبنان اکنون و در این لحظات در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و با قدرت مقابل هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی خواهد ایستاد؛ به ویژه اگر آسیبی به غیرنظامیان برسد که در این صورت مجازاتی سخت و بسیار شدید در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود».

در همین راستا منابع خبری گزارش دادند که ۳۲۰ راکت کاتیوشا از خاک لبنان به سمت الجلیل الغربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. خبرنگار المیادین گزارش داد که مقاومت در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان عمق الجلیل الغربی و جولان اشغالی سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است.

در پی این حملات حزب الله در بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان موفق اولین مرحله عملیات به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «اگر غیرنظامیان آسیب ببینند، مجازات شدید و بسیار سخت خواهد بود.» حزب الله گفته است که این عملیات مرحله اول واکنش به ترور فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله بوده است.

ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد در یک ساعت گذشته حدود ۱۵۰ پرتاب موشک از لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی را رصد کرده است. رسانه‌های صهیونیستی از زخمی شدن ۲ اسرائیلی در مناطق نهریه و عکا در شمال خبر دادند.

تلفات قطعی ارتش اسراییل در عملیات حزب الله لبنان - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

نشست ویژه امنیتی در وزارت جنگ اسرائیل

در پی این حملات نشست ویژه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور هرتزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل وزارت جنگ در منطقه امنیتی کریاه برگزار شد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی بر روی کلیه پرواز خبر داد.

همزمان برخی از منابع محلی از اخلال در سیستم GPS در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی خبر دادند. نیویورک تایمز نیز به نقل از «شان ساوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نزدیک وضعیت خاورمیانه را که در آن اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان تبادل حملات انجام دادند، زیر نظر دارد و به مقامات آمریکایی دستور داده که در تماس دائمی با طرف اسرائیلی باشند.

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشت، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، پس از حملات پیشگیرانه اسرائیل علیه حزب الله در بحبوحه گزارش‌های ارتش اسرائیل مبنی بر تدارک حمله گسترده با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفتگو کرد. گالانت افزود: «ما حملات دقیقی را در لبنان انجام داده‌ایم تا تهدیدی قریب الوقوع علیه شهروندان اسرائیل را خنثی کنیم. ما تحولات بیروت را از نزدیک دنبال می‌کنیم و مصمم هستیم که از همه ابزار‌های در اختیار برای دفاع از شهروندان خود استفاده کنیم.»

 

این روزنامه همچنین نوشت: «گالانت و آستین همچنین در مورد اهمیت اجتناب از تشدید تنش منطقه‌ای بحث کردند.» به نوشته این نشریه، ساوت همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.

 

حمله گسترده حزب الله لبنان به عمق اراضی اسرائیل

کدام پایگاه‌های رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفتند؟

در بیانیه دوم حزب الله آمده است: این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای تسهیل عبور از پهپاد‌های تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق نهاد است.

پایگاه هایی که هدف قرار گرفتند:

حکومت میرون

آرامگاه نیفی زیو

پایگاه ذاتون

اصطبل زائورا

پایه دشت

پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه

پادگان UF در جولان اشغالی سوریه

پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه

پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه

حکومت عین زی تیم

پادگان راموت نفتالی.

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است
فلسفه اربعین چیست؟
آمادگی بیش از پیش ارتش برای همکاری با وزارت کشور در ماموریت‌ها
امیر سیاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار کرد
از مشکلات جامعه پزشکی چه می‌دانیم؟
اصلاح‌طلبان رابطه جناحی خود را با دولت مشخص کنند
عزاداری هیأت‌های دانشجویی با حضور رهبر انقلاب برگزار شد
عملیات انتقام ترور فواد شکر/ حمله گسترده حزب‌الله به عمق سرزمین‌های اشغالی
پزشکیان: موفقیت در تثبیت سلامت جامعه منوط به تامین سلامت محرومین و فقرا است
مراسم جاماندگان اربعین در تهران
حزب‌الله: مرحله اول عملیات به پایان رسید، ۳۲۰ کاتیوشا شلیک کردیم
اجرای مرحله نخست عملیات حزب‌الله در پاسخ به شهادت فواد شکر
سرزمین‌های اشغالی در شوک عملیات گسترده حزب‌الله
پرداخت پول گندم‌کاران وحقوق بازنشستگان دراولویت کار دولت قراردارد
راهپیمایی اربعین نماد روشنی از جاودانگی حق و فنای ابدی ظلم است
کدام وفاق ملی؟!
زندگی بدون عینک، هدیه‌ای است که دکتر احمدی به شما می‌دهد
معرفی کالکشن جدید النگو طلا، زنجیر طلا، نیم‌ست و سرویس طلا: نمادی از زیبایی و شکوه
غذای خشک گربه و غذای مرطوب کدام بهتره؟ + جدول
چطور فیلتراسیون صنعتی را آسان‌تر کنیم؟ (فقط صاحبان صنعت بخوانند!)
خدمات مجازی در راهپیمایی اربعین/ حضور متفاوت یک موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top